Základní kurz C# - ONLINE
Kurz je určen pro všechny zájemce o programování, kteří chtějí získat znalosti a dovednosti s vytvářením aplikací v jazyce C# na platformě Microsoft .NET.
Na kurzu získáte přehled o platformě Microsoft .NET Framework a jejím vývojovém prostředí Microsoft Visual Studiu .NET. Seznámíte se s jazykem C# s dùrazem na objektově orientované programování.
Kurz předpokládá základní znalosti programování v libovolném jazyce. Kurz není vhodný pro úplné začátečníky.
Co se v kurzu naučíte
- Přehled platformy Microsoft .NET
- Proměnné a hodnotové datové typy
- Použití bloků programu, podmínek a cyklů
- Zpracování výjimek
- Základy objektově orientovaného programování
- Práce s referenčními typy
- Kontruktory, finalizéry a uvolňování zdrojů
- Dědičnost, virtuální metody, abstraktní třídy a Interface
- Registrace se k událostem
- Používání vlastností a indexerů
Požadované vstupní znalosti
- Kurz předpokládá základní zkušenosti s programováním v libovolném jazyce
Metody výuky
- Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích.
Studijní materiály
- Prezentace probírané látky v souboru .PDF
Osnova kurzu
Přehled platformy Microsoft .NET
- Úvod
- Přehled Microsoft .NET Framework
- Common Langueage Runtime
- Jmenné prostory
Přehled jazyka C#
- Struktura programu v jazyce C#
- Základní I/O operace<
- Doporučené praktiky
- Kompilace a debugging
Proměnné a datové typy
- Systém obecných typů
- Pojmenovávání proměnných
- Využití základních datových typů
- Uživatelské datové typy
- Konverze datových typů
Příkazy a vyjímky
- Selekce
- Iterace
- Kopírování a přesouvání vzorců
- Správa vyjímek
Metody a parametry
- Použití metod
- Použití parametrů
- Vstupní, výstupní parametry a parametry predávané referencí
- Přetěžování (Overloading)
- Volitelné parametry a pole parametrů
Pole
- Deklarace pole
- Vytvoření jednorozměrného pole
- Vytvoření vícerozměrného pole
- Rozdíl mezi polem a kolecí
- Základy použití kolekcí ArrayList a List<>
Základy objektově orientovaného programování
- Objektové třídy a jejich instance
- Privátní a veřejné členy
- Použití this
- Statické členy
Referenční typy
- Využití referencí
- Objektové hierarchie
Vytváření a rušení objektů
- Konstruktory a inicializace objektů
- Destrukce objektů a Garbage Collector
Dědičnost
- Dědičnost a odvozování objektových tříd
- Polymorfismus
- Virtuální metody
- Konverze datových typů, přetypování/casting
- Boxing/UnBoxing
- Shadowing / Member Hiding
- Abstraktní třída
- Interface
Delegáti a události
- EventHandler delegát
- Registrace události