Základní kurz C# - ONLINE

Kurz je určen pro všechny zájemce o programování, kteří chtějí získat znalosti a dovednosti s vytvářením aplikací v jazyce C# na platformě Microsoft .NET. Na kurzu získáte přehled o platformě Microsoft .NET Framework a jejím vývojovém prostředí Microsoft Visual Studiu .NET. Seznámíte se s jazykem C# s dùrazem na objektově orientované programování. Kurz předpokládá základní znalosti programování v libovolném jazyce. Kurz není vhodný pro úplné začátečníky.

Co se v kurzu naučíte

  • Přehled platformy Microsoft .NET
  • Proměnné a hodnotové datové typy
  • Použití bloků programu, podmínek a cyklů
  • Zpracování výjimek
  • Základy objektově orientovaného programování
  • Práce s referenčními typy
  • Kontruktory, finalizéry a uvolňování zdrojů
  • Dědičnost, virtuální metody, abstraktní třídy a Interface
  • Registrace se k událostem
  • Používání vlastností a indexerů

Požadované vstupní znalosti

  • Kurz předpokládá základní zkušenosti s programováním v libovolném jazyce

Metody výuky

  • Odborný výklad s praktickými ukázkami, cvičení na počítačích.

Studijní materiály

  • Prezentace probírané látky v souboru .PDF

Osnova kurzu

Přehled platformy Microsoft .NET

  • Úvod
  • Přehled Microsoft .NET Framework
  • Common Langueage Runtime
  • Jmenné prostory

Přehled jazyka C#

  • Struktura programu v jazyce C#
  • Základní I/O operace<
  • Doporučené praktiky
  • Kompilace a debugging

Proměnné a datové typy

  • Systém obecných typů
  • Pojmenovávání proměnných
  • Využití základních datových typů
  • Uživatelské datové typy
  • Konverze datových typů

Příkazy a vyjímky

  • Selekce
  • Iterace
  • Kopírování a přesouvání vzorců
  • Správa vyjímek

Metody a parametry

  • Použití metod
  • Použití parametrů
  • Vstupní, výstupní parametry a parametry predávané referencí
  • Přetěžování (Overloading)
  • Volitelné parametry a pole parametrů

Pole

  • Deklarace pole
  • Vytvoření jednorozměrného pole
  • Vytvoření vícerozměrného pole
  • Rozdíl mezi polem a kolecí
  • Základy použití kolekcí ArrayList a List&lt;&gt;

Základy objektově orientovaného programování

  • Objektové třídy a jejich instance
  • Privátní a veřejné členy
  • Použití this
  • Statické členy

Referenční typy

  • Využití referencí
  • Objektové hierarchie

Vytváření a rušení objektů

  • Konstruktory a inicializace objektů
  • Destrukce objektů a Garbage Collector

Dědičnost

  • Dědičnost a odvozování objektových tříd
  • Polymorfismus
  • Virtuální metody
  • Konverze datových typů, přetypování/casting
  • Boxing/UnBoxing
  • Shadowing / Member Hiding
  • Abstraktní třída
  • Interface

Delegáti a události

  • EventHandler delegát
  • Registrace události